سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسسه حقوقی عدالت آفرینان

ارائه دهنده کلیه خدمات مشاوره حقوقی و سند و وثیقه برای مراجع قضایی تامین و تهیه انواع سند، وثیقه و ضمانت برای دادگاه، دادسرا، تعزیرات حکومتی عدالت آفرینان 09127026188 آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتراز سازمان صدا و سیما، کوچه ترکش دوز، پلاک 6، طبقه 2، واحد 7

چگونه با قرار وثیقه می توانیم زندانی خود را موقتا آزاد کنیم؟

اگر به دنبال سوال خود برای تهیه یا اجاره انواع وثیقه برای آزادی موقت متهم هستید در جای درستی قرار دارید. شما می توانید در اینجا به جوا ب سوال خود مبنی بر چگونه با قرار وثیقه می توانیم زندانی خود را موقتا آزاد کنیم؟ برسید. شما بباید با توجه به شرایط پرونده متهم و ارزش سندی که به عنوان وثیقه برای دادگاه میگیرید توجه داشته باشید.

اگر شما هم بدنبال وثیقه برای آزادی زندانی هستید این مطلب برای شماست. اجاره وثیقه برای دادگاه بمنظور آزادی زندانی یکی از راهکارهایی است که اکثر مشکل داران در این زمینه به دنبالش می گردند. برخی از زندانیان برای آزادی موقت خود از زندان به اجاره وثیقه نیاز دارند. یک زندانی با وثیقه ای که ارزش آن را قاضی پرونده تعیین می کند می تواند طی موعد مقرری آزاد گردد. البته قرار وثیقه در صورتی صادر می گردد، که متهم نتواند ضمانت و کفیلی برای خود معرفی کند. زمانیکه ارزش وثیقه از سوی قاضی تعیین شد، میتواند وثیقه را تهیه کند و به دادگاه ارائه دهد. قرار وثیقه از معتبرترین قرار در قانون آیین دادرسی کیفری به حساب می آید. چرا که مال یا سندی که به عنوان وثیقه گذاشته می شود به دادسرا تحویل داده میشود. گذاشتن وثیقه دو مرحله دارد. در مرحله اول مقامات قضایی تعیین می کند متهم می تواند برای تهیه وثیقه خود اقدام کند. در صورتیکه وثیقه وجه نقد باشد به حساب سپرده دادگستری واریز می گردد و اگر وسیله نقلیه یا سند باشد در اداره ثبت اسناد و املاک بازداشت می شود. بعد از گذاشتن وثیقه تا موعد جلسه دادگاه می تواند آزاد باشد.

از نظر لغوی وثیقه به معنای استوار می باشد و میتوان به آن اعتماد کرد. قرار وثیقه قراری می باشد که زیر مجموعه قرارهای تامین کیفری است و  فرد متهم مطابق آن تعهد می نماید که چنانچه به مرجع قضایی احضار گردید در موقع مقرر در دادگاه یا دادسرا حاضر گردد و برای ضمانت زندانی حضور خود می بایست مبلغی که از قبل مشخص شده را به مرجع مورد نظر بسپارد که چنانچه شخص متهم در مرجع مورد نظر حاضر نگردید وثیقه ملکی مورد نظر ضبط گردد.

اگر سوالات حقوقی درباره ضمانت و ضامن زندانی و فراهم کردن ضمانت جهت رفع امور حقوقی خود دارید در جای درستی قرار دارید. موسسه عدالت آفرینان این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با برقراری تماس با کارشناسان حقوقی ما و مطرح کردن سوالات حقوقی خود در مورد ضامن و ضمانت زندانی از مشاوره حقوقی در مورد ضامن زندانی به صورت رایگان بهره مند شوید.

منبع» عدالت آفرینان